Bir Münzevînin Notlarından…

Ağustos 13, 2007

Al sana uzlaşma!

Kategori: Guncel-Politik, sosyal, kulturel, Medya'dan Secmeler, Toplum — Bekir L. Yildirim @ 12:54 am

Postal yalayıcılara sesli dilekçe

Şimdi siz de artık acı hakikatle uzlaşmaya çalışın. Erdemli Tarhanalar yalan söylemez! Beceremiyorsanız bir “şövalyelik” yapıp çenenizi kapayın olur mu Beyaz kaptan? Ya da takıldığınız barlarda kendi aranızda uzlaşın. Şekilde görüldüğü üzre milletin işi gücü var.

Kaynak: Yeni Şafak

pcuma6bfbd28a688a851by.jpg

Cumhurbaşkanlığı için halk Gül’de uzlaştı

MAKRO Araştırma’nın anketine göre, halkın yüzde 66,5′i Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını isterken, 60.3′ü AK Parti’nin Abdullah Gül’ü cumhurbaşkanı adayı olarak göstermemesi halinde de oy tercihlerinde herhangi bir değişiklik olmayacağını söyledi

İSTİHBARAT SERVİSİ / İSTANBUL
MAKRO Araştırma, Cumhurbaşkanlığı seçimiyle ilgili 9-11 Ağustos tarihleri arasında Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Erzurum, Trabzon, Malatya, Samsun, Konya ve Diyarbakır illerinde bin 744 kişiyle görüşerek, cumhurbaşkanlığı süreciyle ilgili olarak halkın nabzını tuttu. Buna göre, vatandaşın yüzde 66.5′i Abdulah Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını istediği ancak, AK Parti’nin Gül’ü aday göstermemesi karşısında da herhangi bir oy değişikliği düşünmediği belirlendi.
Araştırmaya katılan deneklerin, 22 Temmuz’daki seçimlerde ise tercihleri seçim sonuçları ile parallellik gösteriyor.Ankete katılanların yüzde 44.6’sı oyunu AK Parti’ye, yüzde 17.7’si CHP’ye oy verirken, yüzde 13.3′ü MHP’ye oy verdi. Halkın yüzde 3.4 DP’ye oy verirken, 4.1′i SP’ye oy verdi. GP’ye yüzde 3.2′lik oranda oy veren vatandaş, Bağımsızlar’a yüzde 4.3 oranında oy verdi.

GÜL’ÜN ADAYLIĞI ETKİLİ OLDU

Araştırma sonucunda düzenlenen ankette, vatandaşa yöneltilen “Gül’ün aday olduğu cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde yaşananların oy tercihinize etkisi hangi düzeyde oldu” şeklindeki soruya, halkın yüzde 23′ü “Oy tercihimde birinci derecede etkili oldu” şeklinde yanıt verdi. Yüzde 16.7’si “Oy tercihime etki eden unsurlardan sadece birisiydi” derken, yüzde 49.8′i “Oy tercihimde herhangi bir etkisi olmadı” yanıtını verdi.

“Size göre Abdullah Gül cumhurbaşkanı olmalı mı” yönündeki soruya halkın yüzde 66.5′i ‘Evet’ derken, yüzde 25′i ‘Hayır’ dedi. Yüzde 8.5 ise kanaat bildirmedi.

“Abdullah Gül AK Parti tarafından aday gösterilmezse tepkiniz ne olur” şeklindeki soruya, halkın yüzde 18.6’sı “Bir daha oy vermem” görüşünde bulunurken, yüzde 60.3′ü “Oy tercihimde herhangi bir değişiklik olmaz” dedi. Yüzde 21.1 ise bu soruya yanıt vermedi.

HER PARTİDEN GÜL’E DESTEK VAR

22 Temmuz seçimlerinde oyunu AK Parti’ye veren seçmenin yüzde 93.2’si Abdullah Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını istedi. Oyunu CHP’ye verenlerin yüzde 20.3′ü Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını desteklerken, yüzde 70.5′i Gül’ü Çankaya’da görmek istemediğini bildirdi. MHP’ye oy verenlerin yüzde 51.3′ü Gül’ü desteklerken, yüzde 31.5′i Abdullah Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını istemediğini söyledi. DP’li seçmenlerin yüzde 50’si Gül derken, yüzde 33′ü ise Gül’ü desteklemediğini bildirdi. SP’li seçmenlerin yüzde 73.6’sı Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını isterken, GP’ye oy verenlerin de yüzde 36.3′ü de Gül’ün cumhurbaşkanı olmasından yana olduklarını bildirdi. Bağımsızları destekleyenlerin de yüzde 44′ü Gül’ün cumhurbaşkanı olmasını istedi.

13.08.2007

5 Yorum »

  1. amiralimin kaptanı malum pazar günleri Cool takılırdı , ama etekleri tutuşmuş anlaşılan , yazının başlığını görür görmez anladım ,son günleri boşa harcamamak için pazar keyfini feda etmiş fedakar insan , yazıda da aynen öyle diyordu , safları sıklaştırıyor……

    Vatan’da çömez bir postal yalayıcısı var Mustafa Mutlu , geçen günkü yazısında , CHP’den istifa eden milletvekiline vermiş veriştirmiş , ama ağzından bişeyler kaçırmış çömez :
    http://www7.gazetevatan.com/root.vatan?exec=yazardetay&sid=&Newsid=131955&Categoryid=4&wid=102

    ” Sözüm ona “sosyal demokrat” bir milletvekilinin demokrasi anlayışına bakar mısınız?

    Bu görev için kendisiyle birlikte Çanakkale Milletvekili Ahmet Küçük de aday olmuş. Küçük’e 50, Yetenç’e 33 oy çıkmış. “Demokrasi” gereği bu sonucu sineye çekmesi, kazananı kutlaması gerekmez mi?

    Ama o tam tersini yapıyor ve “Madem siz beni İdare Amiri yapmıyorsunuz, o zaman ben de partiyi terk ederim” diyor…

    Mutlucuğum sen neler diyorsun öyle , ağzına biber sürerler bak abilerin
    ” demokrasi gereği sonucu sineye çekmek”
    “kazananı kutlamak”….

    çok ayıp çok

    senin bu gerici kafanla , CHP nin AKP’yi kutlaması gerek ,
    YETENÇ en doğrusunu bir CHP’liye yakışanı yapmış , çıkarı olmadığı yeri terketmiş daha naapsın adam ? ………………………….

    Yorum�Yorumlar yazan: vadininbozkurdu — Ağustos 13, 2007 @ 3:05 am

  2. Bekir bey, vesayet sistemini kurgulayanların
    çok akıllı olduklarını kabul etmeliyiz. Hafife
    alınamazlar. AKP nin başarısındaki payın, Genel
    ve yerel idarelerdeki üstün başarı ve Erdoğan
    ın gerek kampanyadaki, gerekse liderlik perfor-
    mansındaki inanılmaz enerji değilde, Gül’ün
    uğradığı mağduriyete hapsedilmesi kabul edilme-
    lidirki çok iyi bir hamle. Bu hamla karşı kampı
    yani mütedeyyin kitleyi kızıştırmak ile de tak
    viye ediliyor. Deniyorki evet Gül olağanüstü bir devlet adamı ama eşi başörtülü olamaz. İşte
    bu ateşi de alan vesayet karşıtı cephenin gözü
    tuzağı görmez oluyor. Gül başat unsur hale getiriliyor ve liderin karizması çiziliyor ilk
    olarak. Gerçekte Mesela Mehmet Sağlam benzeri
    bir adayla çok daha kolay defteri dürülecek olan vesayet sistemi saflarını sıklaştırıyor.
    Karşı kampı rövanşist olmakla suçlama şansını
    yakalıyor. Direnin mesajı veriyor. Diyelim Gül
    C.B. oldu, zaten yetkileride yeni anayasada
    daraltılacak ise orada ne yapacak. Bir simge
    olarak başörtüsü Çankayada dalgalanıyor demek,
    bunun simge olduğunu söyleyenlerin tezlerini
    güçlendirmekten başka ne katkısı olacak. Bence
    süreç 1 Mart tezkeresindeki gibi yönetilmeli ve
    meclis iradesi tecelli etmeli. Karşı kampı inat
    laştırma ve Erdoğanı zayıflatma operasyonuda
    akim kalmalı böylece. Gönlüm Gül desede vesayet
    şeytanlığının oyununu okumak midemi bulandırı-
    yor.

    Yorum�Yorumlar yazan: arif — Ağustos 13, 2007 @ 6:51 am

  3. Uzlaşma nedir abi ?

    “Gerekirse” diye bi şey var. Bu “yersen” manasına kullanılıyor maalesef. Gerekirse bir uzlaşmaya gidilir. Gerek yoksa zaten “oylama” bir uzlaşıdır.

    Cumhurbaşkanlığı oylamasına ne gerek var ki, CHP biz şında uzlaştık desin olsun bitsin.

    Bu tam bir uzlaşı olur yani. “senin dediğin değil, benim dediğim”

    Ne ala ya. Vallahi insanda biraz utanma sıkılma olur.

    Ligi şampiyon bitirmiş takıma “bu lig saylanmaz, senle bir maç daha yapalım” diyeceksin, O maçta da 4 leneceksin (fark yiyeceksin) hala “sen beni daha yenmedin” diye tafra yapacaksın.

    Ahan da bu adamlar yenilgiye doymaz, Üstatlar…

    Yorum�Yorumlar yazan: Muhammet — Ağustos 13, 2007 @ 4:23 pm

  4. VB Bey,

    Aynen. Bazi yeni oyunucular oyun planini ezberleyememisler. Eski oyuncularin ne kadar basarili olduklari da meydanda. Allah’a sukur bu kervan yuruyecek. Sovalyelik yapip yapmamalari artik kendi ikballeri ile ilgili. Bir devir kapaniyor.

    Arif Bey,

    Ben vesayet cephesinin o kadar akillica bir oyun oynadig veya cari sureci yonlendirdigi fikrinde degilim. Evet mille iradesi diyenlerin attiklari her adimi bir sekilde notrallestirmek gayreti var ama VB’nin verdigi turden orneklerde gorukldugu gibi bu sureci cok akillica yonettikleri soylenemez. Tekileri genellikle duygusal, kiskirtici ve herkesten medet umar cinsten. Kararli tek yerden yonetilen bir strateji gormuyorum. Hatta bundan sinraki donemde birbirkerin dusecekleri kimilerinin gemiyi terk edecegi fikrindeyim. Cb’nin yetkilerinin budanmasi fikri konujukturel bir durum degil (CB Gul’un yetkileri) temelde bir rejim tartismasi. Naasil bir yonetim sekli sorus. Bu konu svil Anayasa tesebbusu ile birlikte degerlendirilecktir. Nihai tahlilde millet iradesinin tecellisi yonundwe, daha demokratik bir yonetim donemine girdigimizde CB’nin yetkileri konusu da onemini kasybedecektir.

    Muhammet Bey,

    Guzel ozetlemissiniz durumu. Bazilari kendilerini adeta milletin disinda ozerk entiteler olrak gordukleri icin uzlasmanin uzlasmamanin sonucta muvekkili olduklari millet adina, onlarla oldugunu unutuyorlar. Unutuyorlar da dogru degil cunku hic kafalarina sokmadilar ki. Hatirlarsaniz simdiye kadar darbe yapanlar hep “millet adina ” yaptilar bunu. Beyazkaptan da “sessiz, kisisel, mutevazi dilekcesini” once “halk bunu istiyor” diye sundu. Sonra dilekcesinin adresini asker olrak degistirdi. Iste bunun icin bu ulkede Aziz Nesinlerin isi kolay derim.

    CB Gul milletimiz ve insanliga hairli olsun.

    Yorum�Yorumlar yazan: Bekir L. Yildirim — Ağustos 14, 2007 @ 6:12 am

  5. Anketteki değerleri yerinde bir tespişt olarak buldum. CHPnin cahil bulduğu halk “uzlaşma”nın ne olduğunu daha iyi biliyor!

    Yorum�Yorumlar yazan: Talha Can — Ağustos 18, 2007 @ 7:21 pm


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. URI'nin geri izlemesini yap.

Yorum yapın

WordPress.com'dan blog alın.